Skocz do zawartości

Pracodawca nie zgłosił wypadku

8 odpowiedzi w tym temacie

#1 karolek

karolek
  • Użytkownicy
  • 1 postów

Napisano 11 August 2011 - 08:49

Witam.Prosze o pomoc bo nie wiem co mam robić. 21 grudnia 2010 miałem wypadek w delegacji(jestem kierowcą TIRa).Na śliskiej nawierzchni skręciłem staw skokowy i założono mi gips na 2 tygodnie.Odrazu na pogotowiu zgłosiłem że jestem w pracy w delegacji.Po założeniu gipsu zgłosiłem ten wypadek telefonicznie do szefa żeby przysłał innego kierowce bo ja nie mogę kierować.Od tamtego czasu mineło ponad osiem miesięcy zakonczyłem rehabilitacjie w kwietniu i od 12 kwietnia wróciłem do pracy ale już do innej firmy.Między czasie czekałem w kolejce do ortopedy 3 miesiące.19 lipca zakonczył lekarz protokołem moje leczenie.Następnego dnia byłem w ZUSie złożyć dokumenty.Okazało się że nie mam protokołu BHPowca z wypadku jak i przesłuchania poszkodowanego i nic nie załatwiłem.Pojechałem do byłego pracodacy a on z usmiechem na twarzy powiedział że nie zatrudnia na etacie BHPowca i nie ma protokólu i nie będzie z mojego wypadku.Wypadek miał miejsce jak wyszedłem z TIRa i po 10 metach pośliznołem się idąc do sklepu kupić coś do jedzenia.Proszę o pomoc bo nie wiem co mam robić i czy jest szansa na odszkodowanie i jaka jest to kwota(czy gra warta świeczki).Pozdrawiam Karol

#2 55kostan

55kostan
  • Użytkownicy
  • 17 postów

Napisano 28 August 2011 - 13:25

Musisz napisać do pracodawcy pismo informujące go ponownie o wypadku by powołał komisję POWYPADKOWĄ , która sporządzi protokół, a do tego będzie potrzebne złożenie przez Ciebie wyjaśnień.Tak więc komisja będzie się musiała z Toba skontaktować. Pracodawca na sporządzenie protokołu ma 14 dni.